5.C

Novější 1 3 9 16 24

ŠvP Josefův Důl - den 7

Dobrý večer,

naposledy vás zdravím z Jizerských hor a jejich městečka Josefův Důl.

Po včerejším celodenním dešti se počasí umoudřilo a tak jsme hned po snídani mohli vyrazit směr Janov nad Nisou a jeho bobová dráha. Děti už byly po několika výletech ve formě a tak nám cesta poměrně rychle utekla, příjemné bylo i sluneční paprsky, které během naší cesty začaly zase svítit.

Bobovou dráhu jsme si všichni užili, většina dětí absolvovala více jízd. Areál bobovky byl vybaven i skákadly, na kterých se ještě děti dodatečně vyřádily a pak už nás čekala cesta autobusem do Jablonce. Tam jsme si prošli centrum města a potom děti čekal rozchod v místním nákupním centru, kde ještě dostaly příležitost utratit zbylé finance:)

Zpáteční cestu jsme absolvovali vlakem a už se tak pomalu připravili na zítřejší přesun. Po návratu jsme začali balit, ale ještě ne všechno - co by to bylo za školu v přírodě bez závěrečné diskotéky. Děti si zatančily, zahrály hry a nakonec dostaly odměny za uklízení, chování a svůj celkový výkon během celého týdne. Na úplný závěr nás ještě čekala ledová tečka s vítězným koncem, hokejisty do semifinále opět hnaly i hlasivky 5.C:)

Celkově jsme za tento týden ušli "ďábelských" 66,6 km a celkem důkladně poznali okolí krásného horského městečka Josefův Důl. Děti během týdne zažily spoustu pěkných chvil nejen během námi organizovaných aktivit, ale i během svých her a povídání. Celkově jsem rád, že jsme školu v přírodě zvládli bez větších komplikací a drtivě převládala dobrá nálada. Pro děti šlo o poslední větší akci v tomto složení, což je na jednu stranu smutné, ale díky dobrým vztahům se do budoucna budou určitě nadále vídat a přátelit.

Doufám, že jste si čtení i prohlížení fotek během celého týdne užili, zítra a během dalších dnů se určitě od dětí dozvíte mnohé další detaily, o kterých určitě ani já sám netuším:)) Pro jistotu ještě připomínám příjezd ve 13:30 na Florenc, ke škole potom dorazíme před 14h.

Pěkný večer všem a zítra na viděnou,

ŠvP Josefův Důl - den 6

Dobrý večer,

dnešní den nám kompletně propršel, takže jsme ho víceméně celý strávili v penzionu.

Během dopoledne jsme nějaký čas opět věnovali škole, po obědě opět otevřel masážní salón. Na konec došlo i na krátkou vycházku, proloženou nákupem v místní samoobsluze a potom krátký okruhem kolem místní řeky Kamenice, nyní už s plnějším korytem. Po návratu jsme si vyslechli popis jednotlivých výrobků včerejšího dne a večer už byl opět volnější, někdo ho strávil v masážním salonu nebo před televizní obrazovkou při sledování pohárového finále.

Počasí se má zítra umoudřit a tak vyrazíme na poslední větší výlet, jehož cílem bude bobová dráha v Janově nad Nisou.

ŠvP Josefův Důl - den 5

Dobrý večer,

hlavním bodem dnešního programu byla návštěva Muzea výroby hraček v nedalekém Jiřetíně pod Bukovou. Děti se nejprve dozvěděly něco z historie výrobny, potom jsme si celý provoz prošli a na závěr jsme se přesunuli do kreativní dílny, kde měly děti cca dvě hodiny volné pole skládací a lepící působnosti. Průběh výroby i finální výrobky najdete v dnešním albu na Rajčeti.

Zpáteční cesta byla naplánovaná jako vycházka okolím, nicméně náš plán zhatil lokální dešťový mrak, který byl v tu chvíli jedním z mála v celé České republice. Taková příležitost se člověku opravdu jen tak nenaskytne, takže jsem ji samozřejmě také zdokumentoval.

Do penzionu jsme nakonec došli a po důkladném vysušení nás ještě před večerkou zhýčkal "Salón tří zemí", který si zřídily holky, a který kromě masáží nabízel také saunu:)

Zítra nás čeká deštivý den a tak místo po zemi budeme chodit pro změnu v podzemí.

ŠvP Josefův Důl - den 4

Dobrý večer,

dnešní den byl oficiálně odpočinkový, jenom v postelích jsme ale neleželi:)

Dopoledne jsme si připomněli, že jsme na škole v přírodě a tak jsme procvičovali češtinu i matematiku. Po obědě dešťové mraky odpluly a vysvitlo slunce a tak jsme vyrazili na vzduch, navštívili opět místní dobře vybavené hřiště a potom se vydali na krátký okruh po dosud neprobádané jižní části Josefova Dolu. Během cesty si děti zahrály na vodohospodáře a protože se jim dílo dařilo, zpáteční cestu jsme si zkrátili přes místní řeku Kamenici. K mostu bylo daleko a tak jsme po kolena brodili, všichni krátkou cestu zvládli a dokonce ani nikomu nic neuplavalo:)

Po večeři jsme se blíže poznali s našimi novými spolubydlícími, třeťáky z Kolína. Fotbalový zápas byl svižný a měl spád, soupeřovy hráči byli tvrdší, než jsme zvyklí. Díky spolupráci s kolegyněmi jsme si ale vše vysvětlili a vyrovnaný zápas ukončilo tradiční podání rukou soupeřům.

Fotografie z dnešního dne najdete v dalším albu na Rajčeti, zítra přibude další - mj. s fotkami z naší návštěvy Muzea výroby hraček, které nás čeká dopoledne. Děti se tam pochopitelně těší, v tuhle chvíli už nabírají síly spánkem.

ŠvP Josefův Důl - den 3

Dobrý večer,

dnešní den byl ve znamení lan - hlavním bodem dnešního programu byl totiž lanový park v nedalekém Bedřichově. Cesta tam vedla, jak jinak, do kopce. Na jeho vrcholu stála rozhledna Královka, kterou jsme sice nenavštívili, ale i tak byly místní výhledy velmi krásné. Během cesty jsme se neplánovaně zapojili do akce "Ukliďme Jezerky", a tak jsou tyto hory i díky našemu přičinění zase o něco příjemnějším místem k pobytu. V samotném lanovém parku absolvovaly děti několik okruhů od nejnižších po ty nejvyšší a každý si podle své chuti a schopností dosyta užil pěkné odpoledne.

Zpáteční cesta byla nakonec také pěší, ale podle pravidel, které v okolí Josefova Dolu platí, vedla většina cesty dolů kopcem. Večerní program byl opět ve sportovním duchu, nejprve jsme v dalším zápase podpořili náš hokejový nároďák a závěr dne obstaral další napínavý fotbalový mač.

Těšíme se na další den, i když už navečer nastala změna počasí.

Hezký večer všem,

ŠvP Josefův Důl - den 2

Dobrý večer,

druhý den našeho pobytu jsme začali ve velmi dobře vybaveném Muzeu místní historie, kde se nám dostalo zajímavého výkladu o osudech města Josefův Důl i celého regionu, který občas prožíval bouřlivá období.

Po obědě jsme se vydali na druhý okruh místní naučné stezky, tentokrát měřil celkem 12 km. Začátek cesty byl ve znamení pořádného stoupání (jeho část s námi absolvoval i pan ředitel, který se do Josefova Dolu jezdí pravidelně s rodinou rekreovat), ale vyplatilo se, protože bylo zakončeno nejstarší českou železnou rozhlednou Slovanka, ze které jsme kromě lokální dominanty Ještědu shlédli i velkou část Jizerských hor a také část Krkonoš a Českého ráje. Zbytek cesty vedl v poklidu v kopce a na konec došlo i na nanuky, které nám byly cestou vinou zavřených provozů několikrát odepřeny.

Večerní program byl ve znamení velkého fotbalového zápasu v rámci naší třídy, abychom si taky odpočinuli a přepnuli před dalším hokejovým programem:)

Děti se už na místě dobře aklimatizovaly a plnými doušky si užívají čerstvý horský vzduch a domácí stravu, v dalších dnech je čeká další objevování místních krás. Ty dnešní opět najdete na Rajčeti.

Hezký večer všem,

ŠvP Josefův Důl - den 1

Dobrý večer,

poprvé vás zdravím z penzionu Mája v Josefově Dole, který bude na příštích sedm dnů naší základnou.

Cesta sem nakonec proběhla podle plánu B a naštěstí proběhla tak, jak byla naplánovaná. Cesta autobusem do Liberce i oběma vlaky až sem proběhla bez problému, vlakovou cestu nám zpestřila souběžná tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem.

Na místě nás rovnou čekal oběd a po krátkém odpočinku a vybalení jsme se pustili do průzkumu okolí. Nejprve na místním hřišti a potom v rámci cca čtyřkilometrového okruhu po místní naučné stezce. Cestou jsme narazili na další zajímavé hřiště a pak už hurá do penzionu.

Po večeři následoval nezbytný sportovní chod dnešního dne, v němž čeští hokejisté uspěli jistě i díky mohutnému a neustávajícímu fandění dětí z 5.C:)) Ty teď už nabírají síly na další den, záznam dnešního si tradičně můžete prohlédnout na https://stross345c.rajce.idnes.cz/

Hezký večer,

Novinky z 5.C - 26.4.2019

Dobrý den,

poslední dubnový týden je za námi a "skorošesťáci" se v něm opět naučili něco nového a opakovali již dříve probíranou látku. Příští týden začínají zbývající dva měsíce školy a budou jako vždy nabité, tak finišuji s přehledem všech akcí.

V tomto týdnu také proběhly poslední letošní třídní schůzky, v rámci kterých jsme mj. řešili také složení tříd pro příští rok. Varianty jsou následující:

a) spojení naší třídy se stávající 5.D

b) rozdělení naší třídy a stávající 5.D do tříd A a B

V této věci se na vás obrátí i vedení školy a během měsíce května bude zjišťovat vaše preference v případě varianty b), tedy rozdělení třídy do již existujících. Příští týden budou známy výsledky přijímacích zkoušek, které budou důležitým vodítkem pro další vývoj. Osobně jsem samozřejmě pro variantu a), která by znamenala zachování stávajícího složení dětí, ale uvidíme, jak se vše vyvine.

Český jazyk/ Čtení:

Gramatika – práce s textem - vyhledávání informací, poslech s porozuměním (hledání podle klíčových slov); rody a vzory podstatných jmen;  podstatná jména pomnožná; vyjmenovaná slova

Sloh – tento týden neproběhl

Čtení – společné čtení a rozbor ukázek příběhů o Harry Potterovi

Matematika:

Aritmetika – základní lineární rovnice s jednou neznámou; násobení a dělení 100 a 1000; desetinná čísla; pavučiny

Geometrie  obvod čtverce, trojúhelníku a n-úhelníků

Přírodověda:

- V sadu a na vinici - včelí společenstvo (způsob života, výroba a využití medu, obrana proti nepřátelům)

Vlastivěda:

- Novodobé české dějiny - život v Čechách v období průmyslové revoluce a období vzniku Rakouska - Uherska; čeští umělci a vynálezci tohoto období; založení a znovuobnovení Národního divadla

English:

- Tvary slovesa "to have" a dalších sloves v přítomném čase ve větách; denní činnosti a jejich časové určení; určování času na hodinách; slovní zásoba - sporty, zvířata, domácí mazlíčci

Domácí úkoly:

Ma - tento týden nebyl zadán

VL - tento týden nebyl zadán

Čj - tento týden nebyl zadán

Přv - tento týden nebyl zadán

Aj - viz úkolníček

29.4. - Muzeum smyslů

8.5. - Legoland Německo

Novinky z 5.C - 12.4.2019

Dobrý den,

předvelikonoční týden je za námi a společně s ním i další kus "páťácké" práce. Kromě tradičního velikonočního zdobení jsme opakovali a především v matematice se dozvídali nové poznatky. Děti měly také možnost vystavit mi "vysvědčení", a to podobně jako v minulých letech prostřednictvím online dotazníku. Na výsledky jsem zvědavý:)

Příští týden bych měl dostat bližší informace k blížícímu se zájezdu do Legolandu. Jestli máte ještě nějaké dotazy vy, napište mi a předám je do cestovní kanceláře.

Během dubna nás také čeká ještě jedna exkurze do "terénu". Vzhledem ke krátícímu se času páté třídy a množství akcí, které se nabízí, bude její výběr na dětech. V nejbližší době se dozví varianty, ze kterých budou moci vybírat. Na květen a červen už akce naplánované mám, jejich přehled vyhlásím najednou.

Český jazyk/ Čtení:

Gramatika – slovní druhy - zájmena, pravopis zájmen sebou x s sebou, časování sloves, vyhledávání číslovek; shoda podmětu s přísudkem; pravopis předpon s/z/vz; vyjmenovaná slova; čárky v souvětí; opakovací test pro 5. třídu

Sloh – tento týden neproběhl

Čtení – společné čtení a rozbor ukázek "Naši Fausti a Faustův dům" (z knihy "Báje, legendy a pověsti staré Prahy) a "Bájná zvířata" (z knihy "Znaky a symboly"), "Pegas" a "Jednorožec" (z knihy "Lexikon symbolů"); práce s textem v učebnici, vyhledávání informací

Matematika:

Aritmetika – základní lineární rovnice s jednou neznámou a závorkami; písemné sčítání, odčítání, násobení; sčítání a odčítání desetinných čísel; pavučiny; krokování;

Geometrie  jednotky obsahu

Přírodověda:

- Příroda kolem nás - nejohroženější druhy zvířat; život v divočině rovníku; souhrnné opakování učiva

Vlastivěda:

- Novodobé české dějiny - průmyslová revoluce v Čechách + čeští i světoví vynálezci; období národního probuzení a pozvedání českého jazyka + osobnosti národních buditelů a vlastenců

Domácí úkoly:

Ma - PS str. 38 + 39 (do 24.4.)

VL - PS zelený str. 15 + 16 (do 16.4.)

Čj - PS2 str. 33 + 40 (do 16.4.)

Přv - tento týden nebyl zadán

Aj - tento týden nebyl zadán

23.4. - třídní schůzky

Novinky z 5.C - 5.4.2019

Dobrý den,

po delší době máme za sebou týden bez školní nebo mimoškolní akce, takže jsme se v učivu posunuli zase o kus dále. Pomalu se nám už blíží toužebně očekávaný výjezd do Legolandu a tak v nejbližší době zkontaktuji CK a předám vám detaily k odjezdu/ příjezdu a průběhu celé akce.

Jinak v uplynulých 2-3 týdnech jsem zaznamenal zvýšený počet zapomenutých pomůcek, což se v tomto týdnu zlepšilo, nicméně stále prosím o kontrolu připravenosti dětí na výuku - chybějící sešity a/nebo učebnice potom zbytečně komplikují práci během vyučování.

Český jazyk/ Čtení:

Gramatika – slovní druhy - zájmena, pravopis zájmena mě/ mně, naši/ naší, vaši/ vaší; pravopis přídavných jmen; shoda podmětu s přísudkem; pravopis předložek s/z; pravopis u/ú/ů; vyjmenovaná slova; slovní přesmyčky; opakovací test pro 5. třídu

Sloh – reklama a reklamní design výrobků

Čtení – společné čtení ukázky divadelní hry "Faust" a příběhu "O Faustově domě" + diskuse o postavě doktora Fausta

Matematika:

Aritmetika – Písemné dělení a násobení; pamětné sčítání a odčítání; sčítání a odčítání desetinných čísel; krokování; sčítací trojúhelníky; slovní úlohy

Geometrie  rýsování kružnic o různých poloměrech

Přírodověda:

- Člověk ničí, člověk napravuje - české a mezinárodní státní i nestátní organizace chránící přírodu + územní plány a ochrana přírody jednotlivých obcí; ochrana živočichů a rostlin na planetě Zemi

Vlastivěda:

- Novodobé české dějiny - vláda a reformy Josefa II.; průmyslová revoluce začátku 19. století v Čechách i ve světě

English:

- My day (aktivity a jejich časové určení); používání předložek; opakování slovní zásoby

Domácí úkoly:

Ma - PS str. 25 + 40 (do 12.4.)

VL - PS zelený str. 13, 14 (do 10.4.)

Čj - PS2 str. 34/9, str. 35 (do 10.4.)

Přv - PS str. 43 + 44 (do 12.4.)

Aj - viz úkolníček

Novější 1 3 9 16 24

Menu

konto + logo (3).jpg

24. 8. Bartoloměj

Zítra: Radim

Praha a EU: Investujeme do vaší budoucnosti.